نسخه قدیم

مرکزتخصصی ائمه اطهار(ع) در رشته کلام اسلامی سطح ۳ تحت اشراف آیت الله فاضل لنکرانی با حضور علماء، اساتید حوزه علمیه، امام جمعه، مدیر حوزه های علمیه تهران، فرماندار و مسئولان مراکز دینی در حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان پاکدشت افتتاح شد.

در این مراسم که با حضور امام جمعه و مسئولان پاکدشت در محل حوزه علمیه امام صادق(ع) این شهرستان برگزار شد، دوره کلام در مقطع سطح ۳ حوزه علمیه با عنوان حکیم متأله (عارف) علامه طباطبایی فعالیت خود را آغاز کرد.

امام جمعه شهرستان پاکدشت در این مراسم گفت: امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگر به مباحث کلامی نیاز دارد چرا که فعالیت‌های آموزشی ارائه شده در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها تاکنون آنچنان موفق به تربیت افراد زیادی نشده اند که قادر باشند در این حوزه کامل از تفکر شیعی دفاع کنند.

حجت الاسلام حسن لزومی افزود: مراجع عظام تقلید با وجود تمامی مسائل و دغدغه‌ها به مبحث کلام توجه ویژه داشته‌اند و آیات عظام همچون جوادی آملی، آیت الله مکارم، آیت الله فاضل و جعفر سبحانی اقدامات موثری را در این حوزه داشته و خدمات شایانی را ارائه کرده‌اند.

وی گفت: امروز باید نیاز حتمی جامعه به مسائل کلامی به درستی پاسخ داده شود و بستر آن در حوزه‌های علمیه فراهم گردد.

وی اظهار داشت: حوزه علمیه قم در تربیت طلبه‌های جوان گام‌هایی اساسی برداشته شده و با آینده‌نگری مراجع عظام تقلید و حمایت‌های دولت‌های جمهوری اسلامی، موسسات و مراکز علمی تخصصی راه‌اندازی شده که برکات این اقدامات در ۲۰ سال آینده خود را به نمایش می‌گذارد.

راه‌اندازی این مرکز با استقبال بسیار خود طلاب مواجه شده
مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) پاکدشت نیز در این مراسم گفت: با توجه به نیاز منطقه و با مساعدت آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، مقرر شد تا این موسسه تخصصی در حوزه علمیه پاکدشت فعالیت خود را آغاز کرده و از این پس، دوره تخصصی در مقطع سطح ۳ برای تربیت طلاب سطح ۲ و ۳ راه‌اندازی شود.

حجت الاسلام عبدالمحمد سعدونی افزود: راه‌اندازی این مرکز با استقبال بسیار خوب طلاب مواجه شده و با وجود آن که طی هفته‌های اخیر، در اطلاع رسانی راه‌اندازی این موسسه مشکلاتی وجود داشت.

در پایان مراسم حجت الاسلام حبیبی تبار مدیرمرکزتخصصی ائمه اطهار علیهم السلام قم به ضرورت راه اندازی مرکزتخصصی کلامی در سطح کشور پرداخت وگفت : جووانان ما مسلح به استدلال و دلیل محکم برای شبهات مطرح شده توسط دشمنان دین نیستند.

حجت الاسلام حبیبی تباردر پاسخ به نیاز جامعه گفت: با استقبالی که از این مرکز به عمل آمد نشان می دهد که با راه اندازی مراکزتخصصی کلام خلاء کشور پرخواهد شد.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

تعداد بازدید :454
کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) است.