نسخه قدیم

 

آیت الله فاضل لنکرانی در حاشیه افتتاح اولین نمایشگاه تخصصی پژوهش‌های فقهی:
پیام روشن این نمایشگاه، بالندگی و پویایی فقه و حوزه است./از برکات حوزه پس از انقلاب، امتداد اجتماعی دانش فقه است.

عصر روز جمعه ۲۵ آذر، اولین نمایشگاه تخصصی پژوهش‌های فقهی معاصر با حضور اساتید، فضلا و محققان ارجمند و بازدید آیت الله فاضل لنکرانی افتتاح شد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم، در حاشیه افتتاح این نمایشگاه که به میزبانی مرکز فقهی ائمه اطهار(علیهم السلام) برگزار شد اظهار داشت:
مرکز فقهی ائمه اطهار(علیهم‌السلام) ۲۵ سال سابقه پژوهش و تحقیق در زمینه‌های فقهی دارد و در ‌عرصه‌های تخصصی فقهی، مانند فقه امنیت، فقه پزشکی، فقه رسانه، فقه خانواده و سایر رشته های فقهی به طور فراوان کار کرده است.

وی در خصوص نمایشگاه تخصصی پژوهش های فقهی معاصر، افزود:
پیام روشن این نمایشگاه، بالندگی و پویایی فقه و حوزه است؛ حوزه ما درباره آنچه که نظام جمهوری اسلامی یا نظام بشری از جهت فقهی به آن نیاز دارد در حال فعالیت است و آثار بسیار خوبی ارائه کرده است.

آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد:
صدا و سیما و رسانه‌ها باید ورود پیدا کنند و این فعالیت‌ها که با هدف امتداد اجتماعی دانش فقه است را به اطلاع همگان برسانند تا همه بدانند که حوزه از زمان جلوتر است؛ و ابعادی که دین باید ورود پیدا کند در مراکز فقهی حوزه ارائه می شود و این از برکات حوزه پس از انقلاب است.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین اکبری شاهرودی مسئول این نمایشگاه با تقدیر از حضور مراکز تخصّصی حوزوی در این هم‌افزایی گفت:
این‌گونه تعامل‌ها بین مراکز تخصصی حوزوی، موجب رشد و بالندگی بیشتر پزوهش‌های فقهی خواهد شد و زمینه استفاده سازمان‌ها و نهادهای پژوهش‌بنیان از پژوهش‌های فقهی معاصر، بیشتر و بهتر فراهم خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در این ‌نمایشگاه صدها عنوان پژوهش فقهی در عرصه فقه‌های مضاف به نمایش گذارده شده است بیان کرد:
به یقین، این گردهم‌آیی‌ها موجب تبیین اقدامات حوزه علمیه در خدمت به نظام مقدس اسلامی و مردم شریف خواهد بود و کار تقنین و سیاست‌گذاری بر مبنای فقه و شرع، بسیار دقیق و سریع پیش خواهد رفت و کارآمدی نظام اسلامی بیش از پیش معلوم می‌‌گردد.

مدیر دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار(علیهم‌السلام) با دعوت از اساتید و علما و مسئولان اجرایی برای بازدید از این نمایشگاه، اعلام کرد:
از جمعه ۲۵ آذر تا ۲۹ آذر ساعت ۱۴ الی ۱۹، برادران و روز ۳۰ آذر بانوان محقق و پژوهشگر حوزوی و دانشگاهی می‌توانند از این نمایشگاه بازدید نمایند.
همچنین هر روز یک نشست، ارائه و معرفی منشورات جدید فقهی معاصر با حضور نویسنده، توسط مراکز حاضر در نمایشگاه برگزار خواهد شد.

 

تعداد بازدید :258
کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) است.